Tuesday, December 28, 2010

Wonder Kid main Characters...Comic Projector..hahaa..






Dirty Uniform II...



Dirty Uniform.....





Saturday, December 25, 2010

ART ILUSTRASI MONOLOG





Saturday, September 4, 2010

Monolog Seorang Penulis...

Aku juga telah banyak menghasilkan beberapa buah lirik lagu untuk band aku...saja suka2...pengaruh muzik aku lebih kearah 60s modern pop..ade sound mcm 60s(the Beatles)+indie(The Times)...kire lebih berentak catchy dan sedikit sentuhan pop...kalau korang biasa dengar lagu the Times,The Beatles,The kooks,secondhand serenade...i2lah pengaruh muzik yang ada dlam diri aku...kekadang jiwang juga kan...bagi aku, hasil daripada penciptaan sesuatu lirik 2 amat bergantung kepada sound yang universal...bukan hanya sekadar melepas batuk ditangga saje...aku universal..setiap genre muzik pun aku bleh dengar asalkan ianya kena pada masa dan tempat yang sesuai kan...betul x?bagi aku kekuatan pada sesuatu melodi muzik i2 pasti ada 'wangi'nya dan kelebihannya...oo yee...kumpulan muzik aku selalu p jamming kt studio..ble kitorang free,kiteorang p la 'melalak' kt dalam studio...sekadar suka2...lagipun ahli kitorang semua adik beradik..3 orang saje...aku bukan saje minat malah aku memang serius bab2 berbicara hal muzik sejagat ni...cme kadang2 aku xde peluang nak sampaikan ape yang aku rasa kn...cme dilaman blog ini saja..

aida's story

tersenyum padamu
ku rasa rindu..melihat dirimu
di mana saja terlihat wajahmu
seakan memburu..

lepaskan semua..segala dusta yang kita bina
lupakan saja..segala nista yang mereka kata..

oh..aida,kau lah satunya yang aku cinta
oh..aida,kaulah satunya yang aku puja..


               -Rains Indrani-

Friday, September 3, 2010

Dari Imaginasi Gelapku V

Man Machines-True World Behind Us





Masa aku studi art dulu...kitorang dikehendaki mencari subjek kajian untuk diselidiki...setiap daripada kami harus mempunyai tema dan konsep seni masing2...wajib ada...hal ini kerana,ianya akan membentuk identiti si pengkarya kelak...okla,bagi aku masa 2,aku gile kepada mesin2..chainsaw,generator,enjin dn seangkatan dengannya...ianya merupakan subjek kajian aku...so, aku kaji la rupe bentuk mesin dan enjin2 ni semua...secara x langsung aku dapat melakar sesuatu idea yang menarik utk dipaparkan kepada audien...pada masa yang sama,mesin ini sekadar subjek dan bukan temanya...oleh itu aku pun cuba nak relate kan nya dengan peperangan dan penindasan....hmnn...skit gak kepala time 2 nk pk...last2..aku teringat ade seorang artis komik ni yang sgt aku minat lukisan dia...lalu aku pun cbe untuk gunakan pengaruh dia dalam penghasilan artwork aku...PUPPETER..itu lah nama artis tersebut...karya dia memang best..dia pun suke lukis mesin....maka artwork aku terhasil lah sperti di atas ni...kiranya tema aku ni berbunyi "manusia mesin penjajah si lemah'...msti korang xfahamkan....biasalah 2...dalam lukisan 2 aku gambarkan manusia yang berpakaian sragam askar mempunyai separuh badannya adalah mesin...simbolik kepada penindasan tentera2 barat yang rakus menjajah negara timur tengah....merekalah mesin pembunuh...merekalah mesin penindas...orang bunuh orang...

Dari Imaginasi Gelapku IV

Rains in Art Nation


123
456
7
Ni antara karya-karya seni lukis aku masa time aku studi dlu2..aku melukis kerana minat sangat..terutamanya melukis figura manusia..aku sangat kagumi dengan ciptaan Allah dan oleh kerana itu,aku menyampaikan rasa syukur ku melalui lukisan...semoga Allah menerima cara kesyukuran ku ke atas nikmat yang dia berikan di dunia ...


8




Petunjuk:
1.Ni potret mama n papa aku
2.my self potrait
3.Dua dunia berbeza
4.hmnn..Farah(sexy girl from Dirty Uniform story)
5.Aku full of pains
6.Dia crying in sins
7.Askar Rome(imaginasiku)
8.Potret seorang gadis dari Kedah

Thursday, September 2, 2010

Foto Lembaga Putih 100% real


2 foto yang aku upload ni memang benar..aku pun mula2 xpcya..foto ni diambil masa aku ngan adik aku p majlis makan2 kt rumah bos ayah aku..kawasan rumah 2 memang terpencil skit..ade banyak pokok2 yang tebal daunnya...time ni aku nagn adik aku saje melilau lepak p isap rokok jap..sje nk shot gambar..masa mula2 2 xprasan la ade benda pelik kan..coz kt dalam kamera gelap je..bila aku transfer dalam pc..tu dia...aku dapat kesan ade benda pelik..so aku highlight kan la benda 2...korang sendiri pun bleh teka...susuk pe benda 2...trpulang kepada anda semua la samada nk percaya atau tidak..trus terang aku ckap foto2 ni memang asli dan bukan yang diedit oleh ape2 jua bahan pun..100% real...

-Syaitan ada dimana2 sahaja-
Wallahualam..subhanallah...

Wednesday, September 1, 2010

Dari Imaginasi Gelapku III

Jen The Crop-karakter komik rekaan aku(aku guna Adobe photshop CS)
The Fallen Angel-opps!!jgn salah faham..ini cume rekaan imaginasi aku tentang susuk seekor syaitan
yang telah tercampak ke duni(Lucifier)

Sebenarnya karya2 sebegini amat dekat dalam kepala otak aku.Bukannya apa,cume sekadar imaginasi sahaja.Ianya tiada kena mengena dengan fahaman ataupun pegangan.Kadang2 imaginasi aku ni melebihi had yang telah ditetapkan oleh Tuhan.Aku selalu mencuba untuk melakar sesuatu yang boleh buat orang rasa teruja,terkejut,muntah,jijik,hina,kejam dan gelap.Itulah matlamat aku,setiap lukisan aku ni menggambarkan betapa luasnya imaginasi kita bila kita berfikir melangkaui sempadan biasa.Oleh itu,lukisan aku yang akan datang akan muncul xlama lagi..lebih drastik, kejam dan meloyakan anda semua..Nantikan..

Dari Imaginasi Gelapku II

My self potrait
Isi Muntah-lukisan ni membawa makna si pemakan rasuah..
Lady Tree-puaka pokok
Robo-Gurl
sumbang mahram


Sumbang Mahram-simbolik kepada hubungan seks antara ibu dan anak lelakinya,adik perempuan
dengan abangnya..dan




Ini lah antara cebisan karya-karya aku..semuanya datang dari imaginasi gelap aku..dark side of mind..

sebenarnya banyak lagi lakaran2 yang telah aku lukis...hanya masa akan datang akan aku post kan..aku harap kalian semua enjoy dengan lukisan aku yang x seberapa ni...art is free and everything can we call arts...





Saturday, August 28, 2010

Hari Merdeka or Bulan Puasa?

merdeka day?...semakin naik tahun,semakin kurang sambutannya..maksud aku kurang meriah..mungkin kerana adanya bulan puasa..yelah,time2 puasa ni manalah orang nk sibukkan diri nk p sambut hari merdeka kan..yang mana penting puasa atau merdeka?!!memang tricky kan soalan mcm ni..nak tau apa pendapat aku?ahaa...okla..sesetengah masyarakat ni sebenarnya bukan xmau pi sambut hari kemerdekaan ni..cube anda fikir,ingat x masa kita sambut hari merdeka yang bulannya xserentak pada bulan puasa??muda mudi berpeleseran,muda mudi enjoy lebih..bagi aku,hari merdeka kita sebelum2 ni sebenarnya lebih berbentuk kearah keseronokan dan hiburan utk masyarakat..percaya x ckp aku??asal hari merdeka je,berebut2 stesen tv anjurkan konsert artis2 kononnye utk memeriahkan lagi acara kemerdekaan ini...secara xlangsung ianya mengundang kepada keseronokan sahaja..aku tau la coz aku pun join jgak...berhibur dengan nama kemerdekaan...tpi aku memang tabik hormat lah kepada segelintir masyarakat yang ikhlas menyambut kemerdekaan ni...bukan semua tapi hanya SEGELINTIR sahaja...lagi satu,aku paling berasap telinga la bila ada pihak tertentu yang asyik mengatakan yang masyarakat kita ni semakin lama semakin lupa akan perjuangan perwira kemerdekaan terdahulu...adala aku dengar jge kat tv beberapa ari lepas,sedap mulut je sorang menteri 2 kate kebanyakkan masyarakat kita ni lupa akan pengorbanan perajurit terdahulu...wehh,,common la wei..kau tau x skang ni bulan ape??bulan puasa kan..ikut sedap mulut kau je ngata cam2...kau 2 dah kira baik sgt ke...yang dahulu harus lah didahulukan..ngerti?? rakyat kita ni bukannya bongok macam kau(menteri tersebut)asal kurang sambutan je,mesti golongan2 tersebut akan berkata begitu..aduiyaya toure...kita semua pun sedar akan kemerdekaan yg bersejarah ni,tapi cbe fikir sedalam2 dalamnya...sebenarnya hari kemerdekaan kita sebelum ni pun disambut lebih kearah keseronokan semata2..xpercaya tgk la tv...i2 yang sebenarnya yang golongan2 tersebut mau...mereka mau keseronokan dan hiburan ketiak basah...Di bulan mulia bulan puasa ni elok2 lah dibanyakkan amal jariah sambil berdoa akan kesejahteraan negara kita..kita jge boleh panjatkan syukur kepada Allah S.W.T di atas kekuasaanNya mendamaikan negara kita ini..banyak lagi cara kita boleh sambut merdeka di bulan puasa ni...bukan dengan letupan mercun 100 tingkat tapi dengan cara memanjatkan syukur kepada Allah s.w.t..aku nak pesan lah kt golongan2 yang kononnya berjiwa merdeka 2,sudah2 la nk mengata dan membuat penilaian hampas kt rakyat ni...kau sendiri pun xtentu merdeka lagi sebenarnya...fikir2lah,otak ade jgn fikir nak risaukan kedudukan kau dalam kementerian 2...nak kate bongok xjuga coz kau 2 menteri...Walaupun kurang meriah sambutannya,tetapi disanubari tetap ku jerit MERDEKA!MERDEKA!..aku percaya ramai juga diluar sana berfikiran seperti aku ni...dan tidak berfikiran seperti menteri itu...Sebab i2lah Allah s.w.t ingin menguji tahap kesedaran kita pada bulan puasa ni...Yang mana kita dahulukan Puasa kah?atau Merdekakah?...wallahualam...


-Puasa 30hari lengkap juga merupakan kemerdekaan
bagi aku...itu yang lebih afdal....

Saturday, August 21, 2010

Siapa Yahudi sebenarnya?

SIAPA YAHUDI DAN SIAPA ISLAM?


Hanya ada 14 juta Yahudi di muka bumi ini; tujuh juta di Amerika, lima juta di Asia, dua juta di Eropah dan 100,000 di Afrika. Bagi setiap orang Yahudi ada 100 orang Muslim (1:100). Namun, jika dicampur semua sekali, Yahudi lebih 100 kali berkuasa daripada orang Islam. Mengapa ini berlaku?
TOKOH YAHUDI yang di’julang2’ umat manusia…..:p
1.Nabi Isa (Jesus of Nazareth) ialah Yahudi.
2. Albert Einstein, saintis zaman moden paling terkemuka dan disebut oleh majalah Time sebagai 'Manusia Abad ini' ialah seorang Yahudi;
3. Sigmund Freud - melalui teori id, ego dan super-ego ialah bapa psikoanalisis, juga seorang Yahudi;
4. Karl Marx-pengasas komunis dan tidak percaya pada Tuhan
5. Paul Samuelson
6. Milton Friedman.
7. Benjamin Rubin- memperkenalkan jarum suntikan pelalian.
8. Johas Salk mereka vaksin polio yang pertama.
9.Gertrude Elion mencipta ubat melawan leukemia.
10.Baruch Blumberg mencipta vaksin Hepatitis B.
11.Paul Ehrlich menemukan rawatan untuk siflis.
12. Elie Metchnikoff menang Hadiah Nobel untuk penyakit berjangkit.
13. Bernard Katz menang Hadiah Nobel kerana kajian mengenai transmisi neuromuskular.
14. Andrew Schally penerima Nobel dalam kajian endokrinologi (berkaitan sistem endokrin dan kencing manis).
15. Aaron Beck menemui terapi kognitif (rawatan mental, kesugulan dan fobia).
16.Gregory Pincus membangunkan pil perancang keluarga yang pertama.
17.George Wald menang Nobel bagi kajian mata manusia,
18.Standley Cohen dianugerahi Hadiah Nobel dalam kajian embriologi (kajian janin dan perkembangannya).
19.Willem Kolff mencipta mesin dialisis (mencuci) buah pinggang.
Sejak 105 tahun, 14 juta Yahudi menang 15 dozen Hadiah Nobel, sementara tiga dimenangi oleh 1.4 bilion umat Islam.
20.Stanley Mezor mencipta mikrocip pertama.
21.Leo Szilards membangunkan reaktor rangkaian nuklear pertama;
22.Peter Schultz (kabel gentian optik);
23.Charles Adler (lampu isyarat);
24.Benno Strauss (besi tahan karat - stainless steel);
25.Isador Kisee (sistem suara di pawagam);
26.Emile Berliner (mikrofon untuk telefon)
27.Charles Ginsburg (alat pita rakaman).
Saudagar jenama terkaya dunia juga dikuasai Yahudi iaitu
28.Ralph Lauren (Polo),
29.Levis Strauss (Levi's Jeans),
30.Howard Schultz (Starbuck's),
31.Sergey Brin (Google),
32.Michael Dell (Dell Computers),
33.Larry Ellison (Oracle),
34.Donna Karan (DKNY),
35.Irv Robbins (Baskin & Robbins)
36.Bill Rossenberg (Dunkin Donuts).

Wednesday, August 11, 2010

Dari Imaginasi Gelapku



sebenarnya aku suka pada suasana kegelapan,suasana yang sngt sunyi dan suspen...aku pun xtau knape aku suka dgn suasana cm2...mak aku katela dlu mase aku kcik2 dulu,aku suka tido kt tepi mesin jahit singer yg old school dlu 2..asal malam je aku lari ke tepi msin jahit 2 then aku jadikan msin jahit 2 tmpat tido aku....kjadian ni berlaku hmpir setahun lamanya katenya mak aku dan mase 2 pun ak umur 4 tahun...

seingat akula,aku mase skola rendah dulu pn xsuke nk huha huha(buat prangai bdak kcik yg suke lari sana sini)...yg aku ingat tangan aku ni asyik nk melukissss je keje nye...xbrhenti...dan benda yang aku suke lukis plak slalunya plik,ngeri dan kejam....org putus kpla,kne rodok sabit,kaki putus kne lori,kpale pecah kluar otak...antara lakaran2 yg slalu berlegar dlm imaginasi aku ni...sehingga satu hari 2 aku di istiharkan budak setan oleh rakan2 sebaya...krana aku ni terlalu misteri dn plik...mase kjadian 2 aku hanya berumur 10 tahun....walaupun skang ni aku dah berumur dewasa,minat aku trhadap lukisan dan lakaran ngeri dan kjam masih mnjadi pilihan aku...tpi tdak skerap dahulu la aku dok nk mlukis bnda2 cm2....cme minat 2 masih ade lagi...org yg berjiwa cm aku ni pun ade gak sentimental nye jue...hahaaa..

...dunia ini penuh cahaya tetapi sebenarnya ianya berakarkan
kegelapan....kegelapan yg dashyat.....

1 MALAYSIA?






masa ni aku sdang menenangkan driku di dalam kehujanan...satu persatu aku perhati gelagat manusia yang lalu lalang...lokasinya di pantai PD...aku on da way pulang dari Tiara beach resort...so aku singgah kjap kat PD beach ni utk tgk org2 bi**ches trutamanya golongan gadis remaja....cettt...besela, 1 malaysia....bangsa lain 'bukak' makanya melayu nya pun 'bukak2' le juge gadisnya....1MALAYSIA!!!

monolog bermonolog...




rapuhnya jiwa ini...meninggalkan dirimu..
kerana ku terpaksa lepaskan...
lemahnya jiwa ini..ditinggal oleh waktu...
xdapat ku putarkan semula...
andainya kita bersama...kan ada yang terluka..
biarlah kita berpisah selamanya....


monolog seorang pencinta...


terkenang gak aku kt member2 lama time study dulu...skang da xde berita da dari diorang sume...masing-masing keje dan ikut hala tuju sendiri trmasuklah aku ni...masa study kt u dlu2 sronok coz bnyak tmpat bleh pegi...kenangan pling manis pun bnyak wujud masa 2...

aku bukan pe...masa 2 la kite kenal siapa kawan siapa lawan...
mase 2 la mule blajar berdikari...kenal erti cinta...jdi lbih matang..segala episod suka dan duka masa 2 kami hadapi bersama2...mmg indah dan terindah skali...

trimas dan credit kpada member2 waktu study u dlu Ahmad faiz abd manan,radzy omar(sifu),zabaik hasan,nurarif hasan(tuat),ahmad sollehuddin(patrik),ridzuan shah(nam),a.kerol azri yahya(ng0),iqbal,megat,aie,tobeq,dn ramai lagi di sana....semoga korang sukses dlm kehidupan....dan xlupe jge kepada ex-awek aku dlu..maafkan la aku ye di atas terputusnya cinta kita...Siti nOorul ainul asyikin,aishah,siti nazira johan(upm),nur farah(skang kt sabah bt law)...HAMBA MINTA MAAF....


secebis ingatan utk masa depan

Aku,kertas dan teknikal pen...



LUAS TAPI SEBENARNYA SESAK
kamu pasti pernah terbaca,terlihat dan teliti banyak karya seni xkiralah dri aspek penulisan ke,lukisan ke,sastera ke dri golongan profesional ke golongan yg tidak formal sebagai seorang penggiat seni yang bertauliah...aku pun suke menulis,melukis,memerhati..dan senarainya berterusan...ehemm..berbalik kepada hal demikian,ape yang sebenarnya yang ingin aku sampaikan di sini adalah siapa sebenarnya yang benar2 layak untuk menjadi seorang seniman ataupun penggiat seni yang benar2 ikhlas dlam menyampaikan sesuatu utk masyarakat.....?
Penggiat seni kt malaysia ni ramai...yang sebenar2nya insan yang mengangkat apa itu SENI di mata,hati dan jiwa.....
siapa yg xknal dengan Dato A.Samad said(sasterawan negara)yg sngt aku kagumi pertuturannya...
Dato Syed A.Jamal(pelukis catan),Arwah Ibrahim Husin(pelukis karya catan popular "ayahku dan angkasawan & senyum seorang monyet"
Kumpulan pendendang lagu puisi2 yang indah Kopratasa...
senarai di atas adalah sebagai contoh mereka yang terlibat didlam aktiviti kesenian di negara kita...sebenarnya ade ramai lagi golongan seperti mereka yang masih berkarya untuk menyampaikan sesuatu utk masyarakat....

bagi aku la...untuk membuat perkara seni sebenarnya xperlu ada perbezaan ras,kedudukan dan 'kabel'...sebenarnya semua golongan mampu utk menjdi seorang pengkarya hebat walaupun tiada berpangkat,gelaran ataupun Phd...Ini pengalaman aku lah semasa bergiat aktif di dalm aktiviti seni dgn golongan2 yang dikatakan tadi....bagi aku lgi,kebebasan berkarya mmg adalah hak masing2 selagi ianya tidak menyimpang dari akidah kita sebagai umat Islam...
Ade sesetengah pendapat mengatakan bahawa seni tidak boleh dicampuradukkan dengan keagamaan...dan ade pula sebaliknya...Pernah dulu masa aku ni slah seorang student dlam kelas seorang pensyarah ni..Pensyarah ni memang sukekan karya seni yg bersifat luar dari pemikiran dan batasan kita...selalu jge beliau menyatakan bahawa seni yang di buat dan di cipta sebenarnya bebas dan tanpa sekatan pe2 pn...(CONCEPTUAL ART)..ramai jge yng mengikutnya kerana muda mudi kita ini memang gemar dengan perkataan 'KEBEBASAN' iaitu asalnya dari fahaman kapitalis barat yang berpandukan fahaman freemason(persatuan sulit dunia(NWO)).........

KOrang rase korang tau ke SENI tu ape?
Ape kaitan SENI dan AGAMA?
Kenapa SENI di malaysia lebih kearah hiburan duniawi?
nantikan sambungan persoalan ini....

aku seni berdiri sepi
There was an error in this gadget