Saturday, September 4, 2010

Monolog Seorang Penulis...

Aku juga telah banyak menghasilkan beberapa buah lirik lagu untuk band aku...saja suka2...pengaruh muzik aku lebih kearah 60s modern pop..ade sound mcm 60s(the Beatles)+indie(The Times)...kire lebih berentak catchy dan sedikit sentuhan pop...kalau korang biasa dengar lagu the Times,The Beatles,The kooks,secondhand serenade...i2lah pengaruh muzik yang ada dlam diri aku...kekadang jiwang juga kan...bagi aku, hasil daripada penciptaan sesuatu lirik 2 amat bergantung kepada sound yang universal...bukan hanya sekadar melepas batuk ditangga saje...aku universal..setiap genre muzik pun aku bleh dengar asalkan ianya kena pada masa dan tempat yang sesuai kan...betul x?bagi aku kekuatan pada sesuatu melodi muzik i2 pasti ada 'wangi'nya dan kelebihannya...oo yee...kumpulan muzik aku selalu p jamming kt studio..ble kitorang free,kiteorang p la 'melalak' kt dalam studio...sekadar suka2...lagipun ahli kitorang semua adik beradik..3 orang saje...aku bukan saje minat malah aku memang serius bab2 berbicara hal muzik sejagat ni...cme kadang2 aku xde peluang nak sampaikan ape yang aku rasa kn...cme dilaman blog ini saja..

aida's story

tersenyum padamu
ku rasa rindu..melihat dirimu
di mana saja terlihat wajahmu
seakan memburu..

lepaskan semua..segala dusta yang kita bina
lupakan saja..segala nista yang mereka kata..

oh..aida,kau lah satunya yang aku cinta
oh..aida,kaulah satunya yang aku puja..


               -Rains Indrani-

0 RAKUNS KECOH: