Saturday, September 24, 2011

DEWAN BAHASA RAKUN PERDANA; EDISI BAHASA SUKA HATI AKU

Selamat kembali ke dalam rancangan ini...iaitu rancangan Dewan Bahasa Rakun Perdana....hahahaaaa..saya??saya hos anda seperti biasa akan menerangkan beberapa peribahasa@simpulan@bahasa@ape-ape ajelah yang akan membuatkan saraf-saraf neuron minda anda untuk ketawa@menyumpah@pelik@ape-ape ajelah.....hahaaaaa..sudah lama saya tidak membentangkan hal-hal ini...anda sudah bersedia??apa??belum?? ahhhh..lantak..lambat tinggal..jummm...


1. BAGAIKAN PERCIKAN KENCING TERKENA KAKI
-maknanya..perkara yang kita terlalu inginkan kesempurnaan hasilnya,last2 ade juga cacat celanya..


2. IBARAT GORILLA MEMAKAI SKIRT SINGKAT
-maknanya..senang je..kalau da sedar diri tu kurang hensem/cantik..tak usahlah nak poyo
kat semua orang konon ko tu cantik/cute


3. UMPAMA KENTOT TAK BERBUNYI TETAPI BERBAU SIAL
-maknanya..bahaya orang yang macam ni..makan dalam perangainya..batu api..


4. BAGAI KERA BERBINIKAN UNTA
-maknanya..tak sepadan lah kot..hahahaaa.


5. IBARAT MENGEJAR CHEETAH, AKHIRNYA KALAH JUGA
-maknanya..dah sah-sah lah orang yang ko nak lawan tu ternyata hebat..
yang ko pergi poyo nak lawan buat ape..malu je dapat kang..


6. MACAM TIDUR BERALASKAN LANTAI JAMBAN
-maknanya..tidur merata padahal katil ada...


7. BAGAI LALANG DITIUP ANGIN
-maknanya..orang yang x ade pendirian tetap..kejap ke kiri..kejap ke kanan..


8. KACAK BAGAIKAN RAINS INDRANI FIRDAUS
-maknanya...AKU POYO..hahahaaaaaa....

''awat?! x pernah tgok bagai GORILLA iron baju ke?!!
dah2..blah!!ssebok je ko!!


dah..dah..cukup setakat ini untuk kali ini ye semua..sehuingga kita bertemu lagi di hari yang lain...serangkap pantun dari saya yang kacak(poyo lagi)

'Berlari laju hendak ke jamban'
'Jamban dikejar jauh dikejar'
'janganlah malu janganlah segan'
'salah dan silap silalah ajar'

waaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh~~~~


3 RAKUNS KECOH:

ctk said...

yang no .8 tu xley bla...hahahaha
eh..comey ape gorila pkai skirt..hahaha

si kiut lavender said...

merapu byklah kamu nih..heee...:))

RAINS INDRANI FIRDAUS said...

huahuahuaaaaa..mane ade..xde2...urrkkk arkkk3..

There was an error in this gadget