Sunday, September 11, 2011

10 TAHUN SUDAH TRAGEDI 9/11....


Assalamualaikum...

Wuihhh hari ini hujan wa cakap lu...sedap tido kalau time2 macam ni...hahaaaa...erkkk...baiklah..10 tahun yang lalu..mase tu aku tingkatan 4...n aku duk kelantan darul naim...pada bulan september lah seingat aku time tu...kecoh...kecoh...dan kecoh...satu dunia...alaaaa xpayah cakap pong korang mesti tau punyakan...apehal yang kecoh sangat time tu??ade ke yang x tau??ishhh3....oklah..aku nak refresh balik sejarah 10 tahun lalu....ehemm2...

11 September 2001
Sebuah negara kuasa besar dunia telah di serang oleh pengganas timur tengah(katanya Presidennya waktu itu)
seluruh dunia terkejut,bagaimana negara yang memiliki ciri2 keselamatan paling canggih di dunia boleh di serang...dua bijik kapal terbang(kononnye la) dipercayai dirampas oleh pengganas2 tersebut...dan kapal terbang itu dijadikan BOM TERBANG..rasanya bukan 2 je kot..ade lagi yang dirampas...tapi yang popularnya kesah dua bijik kapal terbang ni...yang merempuh sebuah bangunan termashyur dan terpenting kat negara tu...(padan muka)..seluruh masyarakat dunia menyaksikan kejadian tersebut...terkejut...''wooo..Amerika kena serang dengan pengganas?!!'' ''Perghhh...Osama Laden punye keje ke?'' lebih kurang mcm tu lah dialog2 seluruh masyarakat dunia ketika itu...bersepah2 lah stesen tv membuat liputan bersejarah tu...ade yang teruja..ade yang terkesima macam lembu..ade yang xpercaya..ade yang takut...macam2 ada lah....so...pasti korang pong pernah mengikuti rentetan kisah ni kan...


''antara anggota penyelamat yg berusaha''



''sesudah impah dan sebelum impak...impaknya pong
adoi''
''menara yang dirempuh itu...''



''antara mangsa yang terperangkap..ada yang terjun..''

''mangsa yang terperangkap''

''lihat..apakah yang sedang terbang itu..booommmmm!!''


''gambar paling popular yg menunjukkan
seorang mangsa yang terjun..R.I.P''

hmnn...walau apa pun yang da berlaku...segala kejadian itu kita haruslah jadikan ia sebagai iktibarkan..bersyukur kita kerana berada di bumi Malaysia...tidak lah perlu kita lalui segala macam jenis bentuk peperangan kan...nak p berak kat toilet pun aman...p dating kat tasik pon aman...xde bunyik tembak2 kan...so...bersyukurlah...

p/s: Amerika Syarikat adalah negara yang gemar kacau hal peribadi negara lain...dan suka menyebok...

0 RAKUNS KECOH:

There was an error in this gadget