Tuesday, September 6, 2011

DISEBALIK RAYA ADA JUGA..........

Selamat sjahtera you’ll…wohaa~~ speaking plak..

Da berapa hari da raya eh??da nk seminggu da kita beraya kn..banyak dpt duit raye ke??aku??aku yg bagi lgi ade..hahaaa..bila tiba hari raya kn…mcm2 jnis org yg kita jmpa..mcm2 jnis prangsai bebudak datang beraya…yg sah2 nye nk duit raye je kejenya..but..xkesah la itu semua…coz asalkn meriah dan seronok..tpi dalam mnyambut hari raya yang mulia ni kn..sbnarnya bnyak bnde yg tersirat berlaku..yg kdg2 kita pun terlepas pndang kn..yg buruk yg baik semuanya ada…nk tau??tgok la kt bawah ni…



PERKARA-PERKARA YANG TERJADI DISEBALIK HARI RAYA….YANG JARANG KITA TEMUI..

1.      TERCIRIT DALAM SELUAR -maunye x tercirit..mkn mcm2 jnis hidangan sampai nk pnjam jamban tuan rumah pun segan..

2.      JELING-JELING MATA NGAN BINI TUAN RUMAH-hahaa..mane la x jeling2..ingatkan anak dara tuan rumah..rupe2nya bini die da…awat nmpak muda??tnye la tuan rumah sndri..hahaaa…

3.      DUIT RAYA TERCICIR – hahaa..ksian la siape yg tercicir duit rayanye..klu stkat 1-2 sampul xpe lg..nak2 klu semuanya tercicir??ha…padanla dgan muka…

4.      SENGAJA BERAYA DI RUMAH MUSUH/BEKAS AWEK LAMA – aku pernah gak..tpi dlu..come on..ni raya la..lupakn le sengketa lame..

5.      BERAYA SOLO DI RUMAH ORANG – ada maa yg p beraya sorang2 kt umah org…biase kita nmpak berkumpulan kn..haa..yg jnis ni secara solo..knal xknal blakng cerite..yg pnting raya..

6.      MINTA BUNGKUS BISKUT RAYA – memang xmalu punye budak..haaa..dtg beraya umah org then ttbe mmbuat permintaan sengal…yela..nk mkn semua xlarat..so..mnta dibungkuskn je la biskutnye 2..ade??ade???tah..

7.      BERAYA DITEMANI HAIWAN PELIHARAAN – hahaaa..xpasal2 kne sepak Rambo kng..klu ye pon syg sgt kt kucing,arnab,hamster,semut,cicak korng 2..agak2 la..xkan nk p beraya sambil bawa ‘mereka2’ 2 semue??zoo ke??

8.      SELUAR TERKOYAK DICELAH KANGKANG – hahaaa..malangla jwabnye..duduk msti terkepit2..nk balik tukar seluar,umah jaoh..lg2 da jaoh berjln raya ni..so..buat muka tebal je laa..alaa raya bukan selalu..

9.      KENTUT TAK BERHENTI-HENTI – da mmang mcm2 bnde ko mkn time raya..perut pon meragam la..makanya kentut la jwbnya..hahaaaa…lg hebat klu ko boleh kentot kt stiap rumah yg ko singgah raya 2..klu 50umah..50 kali kntut la ko..xtrmasuk kntut luar lg…so..kirelah..boleh wt rekod..

10.  TIDUR SEKEJAP KAT RUMAH ORANG – punyela letih kn..sampai nk mnta tidur lg..klu umah yg kite knal xpe la kn..ni klu umah yg kite pong xkenal?? Memang selamba la korng klu wt cm2..tabik tuan…



Haaa..aku rase bnyak lgi perkara2 lain..kot…stakat ni je yg aku boleh cite..klu korang rase ade lagi..korang boleh tmbah kot..bile raya,of coz macam2 ragam org dpt kita lihat..yg trsirat dan trsurat semuanya ada…so..selamat hari raya semua ye..adiosss amigos kempos2..



p/s: aku xpernah merasa beraya suasane kampong.….coz aku bukan melayu..tpi aku muslim..

0 RAKUNS KECOH:

There was an error in this gadget